1. Procedura doboru oraz wymiany uszczelki głowicy silnika Perkins serii 100

    I. Procedura doboru oraz zmiany uszczelki głowicy w silniku Perkins serii 100.

    Uwaga: Jeśli nie zostanie uzyskana prawidłowa wysokość tłoka powyżej lub poniżej bloku cylindrów, może dojść do uszkodzenia silnika. Różnica pomiędzy najwyższą i najniższą wysokością tłoka nie może przekraczać 0,1 mm.

    Pomiar różnicy wysokości tłoka do czoła bloku silnik Perkins

    1 Ustaw narzędzie do pomiaru wysokości tłoka na powierzchni bloku cylindrów i obróć pokrętło wskaźnika do położenia zerowego.

    2 Obracaj wał korbowy, aż korona tłoka znajdzie się w przybliżeniu w górnym martwym punkcie (GMP).

    3 Ostrożnie połóż narzędzie ponad górną częścią tłoka, tłok miernika styka się z tłokiem nad osią sworznia.

    4 Obracaj wał korbowy, aby upewnić się, że tłok znajduje się w najwyższym położeniu i zanotuj wskazanie manometru.

    Uwagi: Jeżeli zmieniono lub zeszlifowano  blok cylindrów, wał korbowy, korbowody lub tłoki, należy sprawdzić wysokość tłoka i zastosować odpowiednią uszczelkę grubości. Jeśli używany jest oryginalny tłok, upewnij się, że jest on zamontowany na prawidłowym korbowodzie i jest używany w oryginalnym cylindrze.

    Silnik

    Występ nad powierzchnią czołową bloku cylindrów

    Grubość uszczelki

    103-10

    0,45 do 0,55mm

    1,1mm

    0,56 do 0,65mm

    1,2mm

    0,66 do 0,77mm

    1,3mm

    103-13
    103-15

    0,60 do 0,70mm

    1,3mm

    0,71 do 0,80mm

    1,4mm

    104-19

    0,50 do 0,60mm

    1,2mm

    0,61 do 0,70mm

    1,3mm

    Silnik

    Występ pod powierzchnią czołową bloku cylindrów

    Grubość uszczelki

    102-05

    -0,30 do -0,15mm

    0,5mm

    -0,16 do +0,05mm

    0,6mm

    103-07

    -0,40 do -0,25mm

    0,4mm

    -0,26 do -0,15mm

    0,5mm

    104-22

    -0,45 do -0,30mm

    0,4mm

    -0,29 do -0,20mm

    0,5mm

    II Montaż uszczelki

    Uwaga!

    Przed montażem upewnij się czy powierzchnia bloku, głowicy i uszczelki jest czysta

    Śruby przed montażem należy naoliwić olejem silnikowym.

    Zaleca się zastosowanie nowych śrub do przykręcenia głowicy.

    Momenty dokręcania śrub głowicy

    102-05, 103-07

    37Nm

    103-10

    51Nm

    103-13, 103-15, 104-19, 104-22

    100Nm

    1. 102-05, 



      Kolejność przykręcania śrub głowicy Perkins 102-05

    1. 103-07,103-10, 103-13, 103-15

      Kolejność przykręcania śrub głowicy Perkins 103-07, 103-10, 103-13, 103-15

      3. 104-19, 104-22

      Kolejność przykręcania śrub głowicy Perkins 104-19, 104-22,

    Czytaj więcej
Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij